ForsideFørerkortMotorsykkel
Mellomtung motorsykkel (A2)

Skal du ha klasse A2, må du ha gjennomført trafikalt grunnkurs samt fylt 18 år, men kan øvelseskjøre fra fylte 16 år.
Finn avdeling for å se hvilke pakker de tilbyr for Mellomtung motorsykkel (A2)
De ulike avdelingene kan ha små variasjoner i pris. Velg din avdeling for å se pris.

Med førerkort på mellomtung motorsykkel får du muligheten til å oppleve friheten en tur på to hjul kan gi. Våre erfarne og hyggelige trafikklærere vil veilede deg trygt gjennom hele prosessen fra oppstart til bestått førerprøve.

For å kunne øvelseskjøre på mellomtung motorsykkel må du være fylt 16 år og ha gjennomført trafikalt grunnkurs. Førerprøven kan avlegges etter fylte 18 år. Før du kan starte praktisk opplæring ved en trafikkskole må du i tillegg ha et MC-grunnkurs på 3 timer.

Har du allerede førerkort for lett motorsykkel (A1) kan du enkelt utvide til førerkort for klasse A2.